Pomysł na jedzenie świeżych kiełków narodził się na Dalekim Wschodzie, skąd przywędrował do Europy. W Polsce kiełki pojawiły się stosunkowo niedawno, ale dzięki ich nieocenionym właściwościom stają się coraz bardziej popularne i lubiane. Kiełki bogate są w najcenniejsze dla zdrowia składniki, witaminy A,B,C,H. Zawierają duże ilości wapnia, żelaza, siarki, magnezu, potasu oraz biotynę, cynk, selen jak również mikroelementy min.lit i chrom. Zawierają ogromne ilości łatwo przyswajalnych przez organizm związków. Bardzo ważne jest, że do ich produkcji nie wykorzystujemy żadnych środków chemicznych polepszających ich jakość i przyspieszających ich wzrost.

Jedzenie kiełków traktować możemy jako wartościowe uzupełnienie codziennej diety, co daję ochronę przed takimi chorobami cywilizacyjnymi jak zawały serca czy choroby nowotworowe. By zauważyć pozytywne działanie kiełków na organizm należy spożywać je regularnie, najlepiej na surowo, ponieważ nie tracą wtedy swych cennych składników odżywczych. Możemy wykorzystywać je jako dodatek do sałatek, past twarogowych, rybnych, sosów, dipów, kanapek, efektownych dekoracji potraw a także do podjadania w ciągu dnia, np. zamiast chipsów, ponieważ są niskokaloryczne.
 

foto8.pngfoto6.png

 

Kiełki słonecznika - mają lekko orzechowy smak, doskonale pasują do mieszanych sałat, kanapek. Zawierają dużo cynku i żelaza, polecane są szczególnie dla wegetarian, których dieta uboga jest w te pierwiastki.



 

foto7.png
 

foto9.png


Kielki rzodkiewki - mają ostry nieco pikantny smak. Dobrze komponują się z potrawami jajecznymi, sosami np. śmietankowym, majonezowym, pastami np. twarogowymi, kanapkami. Dzięki dużej zawartości witaminy C podnoszą odporność organizmu. Zawierają dużo siarki, dlatego wpływają korzystnie na stan skóry, włosów i paznokci. 

 

 

  foto10.pngfoto11.png
Kielki lucerny - Alf Alfa (ojciec wszelkiego pożywienia), mają łagodny smak, zawierają lecytynę. Poprawiają pamięć, mają właściwości pobudzające. Polecane do kanapek, sałat. Można dodawać do potraw z woka, zawsze jednak pod koniec smażenia.
 

        


 

 

foto12.png
foto13.pngKiełki brokuła - są pikantne w smaku, doskonałe do kanapek, sałat. Kiełki brokuła zawierają sulforafan, substancję zapobiegającą powstawaniu  raka i rozwojowi komórek nowotworowych. Kiełki brokuła zawierają nawet 20 razy więcej sulforafanu niż dorosła róża brokuła.
 

 


 

 

foto15.pngfoto14.png

 

 

Mieszanka kiełków lucerny, rzodkiewki i soczewicy -
      


 

 


Kiełki soczewicy
- delikatne w smaku, nadają się zarówno do jedzenia na surowo, w sałatkach, jak i na ciepło. Zawierają dużo żelaza, magnezu, cynku, witaminy C, E, B1, B2, kwasu foliowego o działaniu krwiotwórczym. Są doskonałym dodatkiem do diet kobiet ciężarnych, kwas foliowy bowiem, potrzebny jest w procesach rozwoju układu nerwowego przyszłego dziecka. Kiełki soczewicy dobrze wpływają na stan zębów, pomagają chorym na cukrzycę, kamicę żółciową, miażdżycę, poprawiają wzrok. Polecamy jako dodatek do pieczywa z masłem czosnkowym.


Kiełki fasoli Mung - lekko chrupiące, powszechnie stosowane w kuchni azjatyckiej. Doskonałe na ciepło, krótko podsmażane, na surowo w sałatkach np. z kiełkami słonecznika. Zawierają bardzo dużo łatwo przyswajalnego białka, obniżają poziom złego cholesterolu LDL.

 
  Start | O firmie | Produkty | Współpraca | Zdrowie | Kontakt

© Kapusta kwaszona Producent. Ogórki kwaszone producent.
Projekt i wykonanie: Hajime Studio